סיור ב"חוות גן עדן" שבניר-לבנים המקדמת חקלאות אורגנית בלב השרון

במסגרת סיורי לגילוי מקומות חדשים המקדמים הלכה למעשה את הצורך באימוץ תפיסת הקיימות, שמחתי לבקר במקום קסום הנקרא "חוות גן עדן", הנמצא בניר-לבנים שבמועצה אזורית לב השרון.
החווה מקדמת ומפתחת דרך חינוכית המצמיחה ומעשירה את הדור של היום בתכנים של חקלאות, אהבת האדם ואהבת האדמה.
לחווה הגעתי בהמלצתו של ידידי גדול אמני הטבע בארץ, האמן והמשורר "מלך ברגר"  שחלק מיצירותיו הייחודיות מוצגות במרכז המבקרים של החווה. על הקיר המרכזי ניראת יצירה אדירה של האמן "מלך ברגר" המורכבת מ 36 יחידות של אמנות מהטבע.


גודל כל יחידה 080X1.22 מ' אשר חוברו יחדיו ליצירה גדולה אחת מרהיבה ביופייה, שבה כתובים כתביו של מלך ברגר שכתב בנושא שלום, אהבת האדם, הטבע והסביבה כתובים ב 4 שפות שונות, עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.
במהלך הסיור שערכו לי צוות מקימי "חוות גן עדן" גל שטרית והראל מיידני, הם סיפרו לי על החזון שלהם להקים במקום יער מאכל עם מערכת אקולוגית שתפרה את האדם, את הטבע ואת הסביבה ולהפוך את החווה למרכז מבקרים המקנה ערכים לשמור הטבע בסביבה של חקלאות אורגנית ירוקה ובריאה.
האמונה שלהם שכדי שכל אדם בישראל יוכל ליהנות מתזונה בריאה ונקייה תוך שמירה על המאזן האקולוגי של כדור הארץ, לכן במקום מגדלים גידולים אורגניים המיועדים למכירה תוך שמירה על מחירים הוגנים ונמוכים עבור תוצרת חקלאית אורגנית. בנוסף  חוות גן עדן מקיימת סדנאות וקורסים לגידולים ביתיים בתחום הידרופוניקה וחקלאות בארץ.
מוזמנים לבקר באתר שלהם להזמין ירקות אורגניים, להגיע לסיור במקום בתיאום מראש ולהיות שותפים בסיוע להתפתחות החווה על מנת להגדיל את הריאה הירוקה והחקלאות האורגנית שכה חסרה לנו במדינת ישראל.
תודה על הסיור המרתק המשאיר טעם של עוד ובהצלחה בהמשך הדרך.

עצומה – להקים מרכז אומנות מהטבע

לחתימת העצומה נא ללחוץ על הקישור –> קישור לעצומה

אנו החתומים מטה קוראים להקים באחד היישובים במדינת-ישראל את המרכז הראשון מסוגו בישראל לאמנות מחומרי-הטבע שישמש מרכז-אמנות ולימוד ראשי במדינה לכל סוגי-האמנות הקשורים ביצירה מחומרי-הטבע. המרכז הזה, נוסף ליצירה אמנותית מחומרים טבעיים ישמש גם-כן בית לאמנות-המיחזור וסוגי-אמנות ויצירה נוספים שמתאימים להגדרה של אמנות אקולוגית.

בארץ ובעולם ישנם מאות ואלפי אמנים שיוצרים מחומרים טבעיים. יצירותיהם של אמנים הללו הוצגו באינספור תערוכות וחלקן מקשט את אולמי-תצוגה במוזיאונים ומוסדות-ציבור. האמנות מחומרי-הטבע היא כלי חשוב ביותר להנחלת ערכי-חינוך לאהבת-הטבע והאדם, איכות-הסביבה ושמירת-הטבע. כמו-כן, המרכז המוצע יכול לשמש להעברת ערכים ומסרים בעלי-משמעות כלל-אנושית כמו: שלום, זכויות-אדם, מאבקי-עובדים, המאבק למען שיוויון חברתי, המאבק בעוני ונושאים רבי-חשיבות אחרים, כפי שהם מוצאים את ביטויים ביצירותיהם של מלך ברגר ואמני-טבע אחרים בארץ ובעולם.

לכן, חשוב ביותר שבמדינת-ישראל יקום מרכז לאמנות מחומרים טבעיים אשר ישמש בית לכל אמן ואמן שיוצר מחומרים טבעיים ושבו יתקיימו לימודי אמנות מהטבע, ייערכו הרצאות, תערוכות, מפגשים, ערבי-שירה ותרבות בנושא-הטבע ופעולות נוספות שקשורות לאמנות מחומרי-הטבע ואמנות אקולוגית בכלל.

להלן, לשם-המחשה מה היא אמנות מחומרי-הטבע, אנו מצרפים קישור לאתר של אמן-טבע ישראלי מלך ברגר שיוצר מאז 1970: https://bergermelech.wordpress.com/

לידיעת כל החברות והחברים

לידיעת כל החברות והחברים יסבור ואתר שלי ובכלל לכולם.
ביום 24 פברואר זר זה בשעה 4 אחרי הצהרים בקומת קרקע של עירית באר שבע תתקיים תערוכתי המיוחדת מיצירותיי באמנות מהטבע- ממיטב יצירותיי במשך 45 שנות יצירתי.

זה הושג על ידי התמדה ביצירה זו -אמנות זו מתבססת על חיבור כל מיני חומרים מהטבע היוצרים קונטרסטים- דמויות- נין החי והצומח ועוד-יצירה זו מיועדת לכל הגילים ומקרבת אל מרחבי הטבע בה אנו חיים-היא צריכה להיפך לפאן יצירה מיוחד ויש לה אופק יצירה מורחב ביצירה התרבותית בחיי האדם-בעולם תמצאו סוג זה של יצירה מבטי ליצור-המרכז האמנותי מהטבע הראשון בישראל -פניתי זו מיועדת במיוחד לבתי ספר בכל הרמות ולהם במיוחד מוצעת לבוא לתערוכה וניתן להרחיב פיתוחה במסגרת -בואו תתרשמו ואני פתוח לכל הצעה להקים זאת בעוד רב מקומות על נדי אמנים נוספים שירחיבו זאת ברכישת הידע לכך -ממני ומאמני טבע רבים הקיימים היום. אמן הטבע -ברגר מלך. -8-2-2016 –

 

כמה מילים על ההיסטוריה שלי שנכתבה ועוד לא נכתבה.

אספר לכם מעט  מחיי ויצירתית בנוסף  תוכלו לדפדף -לשמוע -לראות ולהבות בהם תוך קליטת  רב ידע  וערכים מנסיוני של 70 שנה ועוד מנעורי.

נסיון זה הם   שירי בעברית  מאז 1951 עת באתי לארץ בנוסץמה שכתבתי עוד בברזיל–הם נמצאים במחשב-בפיסבוק וכעת גם באתר לרשותם.

2700 שירים לרשותם באתר שליוכן שירים במחשב ובפיסבוק-

ויש עוד  כ 800 לא מודפסים.

למי שיהיה מעונין יכול ליצור מהם  חוברות מל בשירים וגם להפיצם

לתון שבהם ועכיהם  תגיעו לזאת בעצמם.

לפני  45 ב  1970הייתי בקמפינג ליד הינרת ושם התחלתי במהלך  מתמשך  ליצור באמנות מהטבע של ל אמני  הטבע שניתן לחבר לכך-את המרז לאמנות מהטבע הראשון בישראל- הראיון נבנה והתיצב בפעולתי הרבה בהקמת למעלה ממאה תערוכות- סדנאות – העברת הסברה ויצירה מגוונת שהגדולה- שהע מטר  ו  -על ארה ותשעים גובה

יצרתי  עם תלמידים באשל הנשיא ב 5 שנים  בהתנדבות מעל 100 יצירות וכך  בעוד מקומות.

נעת עומד לקום מערוכתי בעיריית באר שבע.

כל האוסך הזה  נמצא לידי אך תפקידו להגיע לכל מקום בארץ וגם מעבר.

מה שנחוץ עת זה שינתן לי ליצור  מורים ומדריים לאמנותי בדי שהם יהו  יורשי ידיעותי וימשיכו אחרי .

לראיון לאמנות טבע יש צורך לחבר  יצירותיהם וידיעתםושיתופם של כל אמני הטבע  הקיימים וגם של הלומדים   שיהיו היורשים למהל   אדיר ערך להקמת-המרכז האמנותי  הראשון בישראל.

לי ברור כי בהקמת  מרכז זה יתרחב התיירות ויופץ על פני העולםויקומו רבים דוגמתו    למען לקרב בני רדם אל הטבע ומופלאותיה ולחברם איתנו שיגרום ליצירה מהטבעבשמחת לבבות לכל הגילים

תיעוד רב וידה שיתרחב על ידי אמני טבע נוספיםוייאו רב ערכים לתרבות ולגאון האבושי בכל מקום.

הנקום ונעורר רביםשיתמחו  בכדי להניע את הגורמים  שבידם לתמוךבאמצאים הדרודים  להקמת מגדל  זה שיעיר  מרחבי האנושותבמבט חדש  ובשלמות יעודו  למען החי   הול הטבע  וחיי ל האנושות.

אמן הטבע  והמשורר -ברגר מלך.